torsdag 28 november 2013

Vart tog snön vägen?

Så sent som igår låg det 1,5 dm snö men idag då man kollar ut genom fönstret möts man av spöregn och gröna gräsmattor tillsammans med träd som mer eller mindre är dubbelvikna av ovädret. Samtidigt som detta sker så publicerar Skistar ett inlägg om att vissa skidbackar kommer att öppna i övermorgon, kan bli spännande med tanke på att det verkar bli regn ett tag framöver... Vart fasen tog det underbara advent/vintervädret vägen?!

Gällande skolan så gick jag under gårdagen in PEPPs sista projekt, ett projekt där vi ska kolla närmare på de 10 idéer som vi anser är bäst av de som kommit upp under höstens brainstormingar. Detta projektet innebär till skillnad från de tidigare väldigt mycket eget ansvar där det hela avslutas med en säljande presentation för våra partnerföretag. Utöver detta projekt har SKARP 6.0 även börjat planera vårt filmevent. Jag, Camilla, Marie och Pia att är ansvariga för inredningen under eventet samt planeringen av det där lilla extra som man som besökare är ute efter men som man har svårt att sätta ord på.
Resten av veckan kommer spenderas pluggandes hemma framför brasan.

I början av nästa vecka kommer ett litet klipp inför vårt filmevent att publiceras. Fram tills dess får ni nöja er med ett foto på det otroligt vackra som jag under gårdagsmorgonen möttes av då jag skulle bege mig av till skolan, en riktigt eldröd himmel och massor med snö!



PS. Detta inlägg skulle egentligen publicerats igår men strax innan det var färdigskrivet så blev det strömavbrott. Jag kan även meddela att marken nu åter är snötäckt DS.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar