söndag 24 november 2013

1 månad kvar till jul och snön faller från skyn

Efter över 6h konstant snöande och minst 5cm snö på backen så inser jag glatt att det nog faktiskt blir en vit vinter även om jag ett tag nästan började tveka.För att få lite julstämning så tänker jag nu därför sätta på en jullåt under tiden som jag borstar tänderna, innan det sedan blir att tända ljus och krypa ner i sängen för att kolla på Pelle Svanslös samtidigt som jag skådar mina julgardiner och njuter av att snön faller utanför fönstret. I veckan vankas adventspiff på rummet för att välkomna december och julstämningen med öppna armar, för om jag nu riskerar att inte få uppleva en vit jul nere i Småland så tänker jag åtminstone ha maximalt med julstämning i kroppen innan jag beger mig söderut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar