torsdag 10 oktober 2013

Projekt 2 - upplevelsetest

Efter att ha varit halvt om halvt död nu i några dagar av olika anledningar så är jag nu åter på benen. På benen var dock något jag inte kan påstå att jag var så mycket i tisdagskväll. Då hade nämligen jag och några från klassen fått för oss att åka till Järpen för att prova på curling. Såhär i efterhand kan jag säga att det är kul att ha provat men med blåmärken lite här och var (ni som känner mig vet hur "lätt" jag får blåmärken) kan jag dock säga att det inte var min bästa sport.
Utöver att jag ännu en gång fått min skolmiljö förvandlad till en byggarbetsplats samt dragit på mig en jäkla förkylning så har vi i skolan påbörjat projekt 2- upplevelsetest. Elin har därmed tagit av sig ledarhatten och lämnat över den till Per.I stora drag handlar projekt 2 om att varje grupp ska välja något i Åres närhet att testa (vad PEPP ska göra får ni veta senare), granska detta i detalj och sedan göra en film av upplevelsen och det vi kommit fram till i våra granskningar. Utöver detta så fortsätter även planeringen av vår utlandsresa, något som genom oenighet börjat tära något enormt även på vår grupps arbete. Alla i gruppen är medvetna om att vi tagit oss in i en naturlig del av grupputvecklingen, fas 2 men trots det så tär det på alla och den energin som funnits är inte alls samma. Vi har dock tagit oss ett rejält samtal om detta och nu känner vi alla att det sakta men säkert går åt rätt håll. Därför har vi bestämt att vi ska se framåt och fortsätta likt vi gjort tidigare med att ta upp kolapappren redan i tidigt stadie och diskuterar oss genom dessa. i och med detta har stämningen åter börjats höjas. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar