tisdag 12 maj 2015

Barfotalivet i paradiset

Volontärarbete, åtskilliga barfotspromenader och simturer med blåfotsde fåglar och sjölejon fortsätter att förgylla mina dagar. En helt underbar tillvaro helt enkelt. Jag ska dock inte sticka under stolen med att jag lite smått börjar sakna att kunna prata svenska (holländare, tyskar och schweizare i all ära, men åtminstone en svensk vore trevligt att träffa). Min tid i paradiset går dock med en hiskelig fart. Idag har jag nämligen påbörjat min 5 resvecka. Detta innebär alltså att jag redan hunnit avklarat halva min resa... Än återstår däremot fortfarande nästan 5veckor på min första egna resa utomlands. Än återstår 5 veckor på andra sidan jorden, varav 4 veckor i ett litet paradis. För att njuta maximalt in i det sists så kommer jag därför att i veckan boka en ca 10 dagar lång bådtripp här bland Galapahosöarna. Gratis kommer det knappast vara men det struntar jag just nu fullständigt i. Jag lever ju faktiskt bara en gång. Tiden går inte i repris och jag kommer aldrig att vara ung mer än en gång. Chanser och möjligheter jag får nu kommer aldrig att komma igen. Tiden går inte i repris, även om jag ibland önskar att den gjorde det.
Nehe nu har jag varit klok nog. Ha en fortsatt trevlig dag alla livsnjutare.

Ps. Med pengar kommer du långt men glöm inte att de är till för att spendera. Livet går inte i repris men pengar går det alltid att skaffs nya, även om man ibland kan få kämpa ordentligt för att få dem. Livet är inte enkelt och kommer aldrig att bli, det gäller bara att finna en lösning för att nå sitt mål. Nå sitt mål och sin dröm, ingen annans. Glöm aldrig det! Ds. 



Kan inget annat än att tycka dessa är lite läskiga


"Alltså sjölejon är verkligen inte alld fotogeniska. De ser ju bara ut
som stora korvar!". Nejdu Johannes, sjölejon kan faktiskt
bli bra på kort. Det krävs bara lite tålamod
samt en gnutta tur.


Alltså kolla leendet! Tänkte för övrigt ta med mig denna
sötnosen hem. Hoppas inte någon protesterar allt för mycket, jag
 lovar att ge den all min kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar