lördag 7 september 2013

Veckan som varit

Nedan kommer nu en kortare beskrivning av veckan som varit. 

Måndag: vi blev uppdelade i grupper med uppdraget att göra något som var en upplevelse för oss, något vi skulle dokumentera med biler. Vi i min grupp valde att ta oss till Ristafallet, en betongfabrik, en fårhage, Åre chokladfabrik samt avsluta med en fika på Bahnhof Café. Upplevelser från andra grupper var exempelvis kräftskiva på Åreskutans topp. Dagen avslutades med käk på en restaurang mitt inne i Åre där alla grupper visade upp  vad vi varit med om under dagen. Dessutom byggde vi ihop årets skarppokal av de saker som vi samlat på oss under dagen (bild på resultatet kommer senare). 

Tisdag och onsdag: vi skulle lära känna varandra bättre genom olika övningar. Vi fick även övningar där stort fokus låg i att vi skulle lära känna oss själva och våra styrkor bättre samt lära oss att se styrkor hos en annan person. En av uppgifterna vi gjorde var därför att skapa en styrkestjärna dr vi skulle uppge information så som exempelvis bästa egenskaper och när man presterar som bäst. Dagen avslutades med en kort presentation med ett av de företag som kommer att tillhöra våra partnerföretag under det kommande året, samt en "tack för att"- uppgift. Det sistnämnda var en ganska kort men väldigt givande uppgift där vi skulle tacka personen vi jobbat med under dagen för det som den är bra på och det den har gett oss. Ex "tack för att du ständigt sprider sån glädje till dina medmänniskor. Detta har fått mig att bli en gladare människa samt fått mig att börja se saker och ting ännu mer från den positiva sidan". 
På onsdagskvällen blev det sedan grillning vid sjön tillsammans med klassen följt av hattfest (åtminstone huvudbonadsfest).

Torsdagen och fredagen bestod av filmkunskap, något som kommer vara en stor del i utbildning. Ännu ett grupparbete gick av stapeln med uppgiften att efter att ha granskat ett klipp på svt, göra ett liknande klipp som innan 15.00 på fredagen skulle ligga ute på nätet bland skarps egna filmer. Resultatet av dessa projekt samt alla kommande filmprojekt finner ni på http://vimeo.com/skarptelevision. Under torsdagen införskaffades även ett träningskort, så nu ska det tränas.

Fredagskvällen spenderades hemma i soffan där jag och Staffan (killen som jag för tillfället bor ensam tillsammans med i kollektivet) käkade kladdkaka med glass samt morot- och gurkstavar med dipp under tiden som vi tittade på en film som gick på tv. 

Dagen som varit har jag spenderats i teknikens värld. Närmare exakt så har jag försökt fixa min skrivare och gps, med blandat resultat samt skapat denna blogg. Kvällen spenderades framför körslaget tillsammans med käk i form av fläskfile i ugn med en sås gjord på creme fraiche, grädde, riven ost, sambal oelek, soja, salt, peppar, chilipulver, paprikapulver samt sweetchili. Detta serverades sedan med sallad och mammas egentillverkade gelé- helt klart bland det godaste jag ätit på länge! 

Imorgon vänta nya äventyr, lika bra att krypa till sängs direkt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar