tisdag 17 december 2013

Dagen är kommen

Så har det redan blivit den 17 december... Igår var det dags för vårt filmevent följt av mysig julavslutning på Åre bageri med klassen och lärare, härmed har vi officiellt "jullov". Det har därmed blivit dags för mig att bege sig av söderut. Med ganska exakt 3h kvar till första avgången så är jag nu både mätt och färdigpackad, återstår bara att vänta och se om jag kommer fram som jag ska. Ute är det nämligen väldigt halt, och sen kan man uppenbarligen aldrig vara säker på något när det gäller tider och tågtrafik. Just denna gång tror jag dock att det jag undrar mest är om jag överhuvudtaget kommer att bli upphämtad av ersättningsbussen eller om den kommer glömma att svänga av från E14 för att hämta mig på Undersåkers lilla station. Kort och gott så kan det komma att bli en spännande resa, jag håller tummarna för att jag slipper förseningar av diverse anledningar.

Kvar i kollektivet lämnar jag ett julfint rum och ett litet paket till de resterande tre små tomtenissarna i huset tillsammans med en önskan om att de alla ska få en helt fantastisk jul och ge ett varmt välkomnande till Andreas då han anländer till huset den 26.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar