onsdag 11 december 2013

Ett händelserikt december

Jag ber om ursäkt för att det blivit så dåligt med inlägg på sista tiden men till mitt försvar så kan jag säga att jag haft mycket att göra, men framförallt haft för roligt för att vilja lägga tid och energi på att blogga.


Sedan den 10 har det hänt så mycket saker att jag inte riktigt vet var jag ska ska börja... Till tonerna av musikhjälpen, som alltid tar upp stor del av mitt liv såhär års så har jag däremot sammanfattat en lista med några av de saker som skett sedan sist.
- tillverkning av idéposters
- tvättning och städning
- mer eller mindre levt utan mobil
- planering av filmevent
- Insäljning av idéer till partnerföretag
- julkalenderstittande
- julmys i skolan
- tävling i pepparkakskreation
- inhandling av liftkort
- julklappsshoppande
- framtagning av de mest lovande idéerna inför våren
- nya projektgrupper har skapats och de tidigare har avslutats
- Paul har kommit hem från sjukhuset
- skidor som jag blivid lovad att köpa har sålts till någon annan
- jag har letar nya skidor och tillslut lyckats köpa ett par
- försökt ställa in de där förbaskade skidorna, något som inte alls vill som de skidkunniga i klassen, jag hoppas verkligen att det löser sig på fredag!
- fått tillökning i kollektivet av en skön västgöte vid namn Henrik
- glöggprovning 
- julmys med lussekattsbak, julfilmstittande och julpyntande med Henrik, Ida, och Staffan.


Imorgon vankas filmredigering och uppstart i mentorskap. I helgen väntar sedan fortsatt planering av filmeventet, packning inför färden söderöver, städning samt eventuellt fest x3.

Som ett avslut på detta inlägg vill jag skicka ett enormt tack till Elin, Sandra, Anna och Per som tillsammans med mig bildat PEPP. Trots att det stundtals har varit en jobbig tid med en och annan tår så har det mängder av gånger sipprat glädjetårar nerför våra kinder under dessa månader. Resan vi haft tillsammans, inte minst Italienresan har varit en enorm lärdom och glädje för mig och jag är galet tacksam för all den fina kärlek och kunskap som spridits mellan oss. Dessa människor har verkligen gjort mig till en starkare människa, tack som fasen för det! 
Med allt det jag redan hunnit få i ryggsäcken så beger jag och Per oss nu vidare till Josephine och Marie för skapande av vårt nästa projektteam. Sist men inte minst kommer dessutom här den utlovade trailern inför måndagens filmevent. 



PS. Eftersom att jag varit så snäll så tycker jag att tomten utöver det som stod i förra inlägget även kan komma med nedanstående till mig i jul. 
- pjäxväxka
- skidfodral
- stavar 
DS.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar