onsdag 8 april 2015

Jul jul strålande jul. Eller?

Här kommer ett inlägg som egentligen skulle publicerats i julas. Tyvärr gick dock internet sönder då, vilket höll i sig till mitten av mars. Därav publiceras inlägget först nu. Jag hoppas det fortfarande kan glädja någon.




Så har det äntligen blivit jul, barnens stora högtid. De flesta av er har förmodligen myst med nära och kära en dag som denna men vissa har säkert, precis som jag istället arbetat stora delar av den. Oavsett så hoppas jag att du kommit i lite julstämning och att du haft en fin dag!

"Hur har din dag varit Fanny?" Jadu den har varit lite sisådär för att vara helt ärlig. Den började vid midnatt med att jag låg på rummet tillsammans med min roomie och pratandes om livet samtidigt som vi kollade på ett oerhört vackert norrsken. Enligt mig en perfekt start på en vanligtvis väldigt mysig dag. Efter några timmars sömn vaknade jag sedan av mobilen. Det var den ena släktingen efter den andra som ringde för att hälsa mig god jul. Stämningen som byggdes upp inom mig blev bara mysigare och mysigare. Då tomten dök upp precis då jag kommit till jobbet så hade jag t.o.m lyckats få lite julstämning, trots att den s.k jullunchen varken innehöll brysselkål, prinskorv, jansson eller rödbetssallad.. Tyvärr la sig däremot snart den stämningen och stress i kombination med stor ilska hade istället väckts till liv inom mig. Fy fan vad arg jag var, hela jag kokade!! Att lathet ska sätta andra i skiten är fan inte okej!! Det hela gick iafl så bra som det kunde gå utifrån situationen och tillslut så var vi äntligen uppe på vår fina arbetsplats, aurora sky station. Gästerna var hur jädrans mysiga som helst och spred en enorm glädje och kärleksfull stämning omkring sig. De fick mig att känna värme i hela mitt hjärta och även om jag inte hade möjligheten att fira jul med de jag egentligen ville fira med så fick jag tack vare mina fina kollegor Mattias, Niklas, Cherie, Viktoria och Lars ett bra slut på arbetsdagen.

Aldrig förr har jag varit så irriterad på en kollega och aldrig förr har jag känt mig så ensam. I början av dagen så hade jag heller aldrig fällt så många tårar tack vare en present. Av tacksamheten att jag har så fina vänner. Aldrig förr har jag blivit så stum. Fått en sådan kärleksförklaring. Fått ett så tydligt bevis på värdet av vänskap. Texten som fick mig att tappa alla ord jag någonsin ägt och få mig att fälla en årsförbrukning av tårar finner ni nedan. För er som inte var med under vår UF-tid så kan jag kort och gott säga så mycket som att det på många sätt var en väldigt kämpig period.

"Under vårt år som uf-företagare samlade vi totalt in och skänkte 486 kr till childhood. Pengar som egentligen skulle gått till en annan organisation, en organisation som ni nu har fått varsit armband ifrån. Tillsammans med armbanden är nu samma summa som vi samlade ihop till childhood donerad till min stora dag, god jul mina älskade vänner!
"
- Kära vän, du är bäst och jag älskar dig!


Även om dagen har varit en känslomässig berg och dalbana så slutar den iafl bra, om än storbölandes. Efter att nyss ha avslutat några timmars givande samtal med en saknad vän så tänker jag nu därför krypa till sängs så att jag imorgon är redo för den första av de totalt 8 resterande arbetsdagarna som jobbet gav mig i julklapp.

God vit jul alla fina människor!


1 kommentar: