fredag 12 december 2014

Nu är det jul här i vårt hus

Julkänslan sprider sig i mitt och Cheries lilla rum samt resten av turiststationen samtidigt som dricks och pantpengar under helgen samlas in till förmån för musikhjälpen.
Imorgon bitti anländer Abiskos skola till stationens matsal för att fira lucia tillsammans med alla gäster och oss i personalen. Tills dess är det jag som packar innan jag kommer att spendera ännu en natt i tvrummet tillsammans med finfina vänner och musikhjälpen. Imorgon är det nämligen jag som går på långledigt och därmed kommer att åka till söder och mysa sönder med nära och kära. Tills dess att vi hörs igen så får ni skåda min önskelista samt njuta av ett helt fantastiskt foto som Lights over Lapland tog häromdagen på det magiskt norrsken som rörde sig över oss här i Abisko. Tyvärr missade jag dock detta magiska fenomen just den dagen men jag förmodar att det kommer fler grymma norrsken i vinter, så kom och hälsa på mig! :)

- Prenumeration på glossybox
- Övernattning på ishotellet
- Pengar till Power Houdi (kommer att beställas i januari)
- Livet är en schlager, musikalbiljetter
- Biljett till Solala + skiva
- Bok samt föreläsning med Erik Ståhl
- Spa
- Kari Traa underställ
- Astrid Lindgrens kappsäck
- Fårskinn till bilen



1 kommentar: