söndag 12 april 2015

¡hola amigos!

Hej på er goingar där hemma i Sverige, jag hoppas allt är bra med er!

Eftersom uppdateringen här är lite sisådär så misstänker jag att det är en hel del av som inte hänger med i alla svängar som sker i mitt liv och därmed inte vet vad jag gör/ska göra nu närmaste tiden. För alla er så kan jag informera om att jag just nu, ca 21.00 svensk tid sitter på det andra av de tre planen som slutligen ska ta mig till Ecuador. Även om flygpersonalen tar väl hand om mig och de andra genom att ge oss allt från filtar, kuddar och hörlurar till att titt som tätt servera dryck, mat, glass osv så börjar jag nu dock, efter ganska precis 9h på ett och samma plan att bli lite smått rastlös (även om jag tvingades springa genom hela Amsterdams flygplats med tillhörande säkerhetskontroller innan start). Jag börjar även bli ganska rejält trött. Trött på både det skrikande/gråtande barnet framför mig som försöker fälla alla som går förbi, men även på alla de luftgroparna som gör att allas mat och dryck snart ligger i knäna.. Tack och lov att jag har musik att fördriva tiden med! Nu är det åtminstone bara 2h kvar innan jag landar i Bogota och får sträcka lite på benen i några timmar innan sista flygetappen påbörjas, med slutdestinationen Quito.


"Varför är du påväg till andra sidan jorden? Hur länge är du borta och vad fasen ska du göra där?!". Frågorna är många och engentligen vill jag bara svara "jag reser för att jag kan. Jag stannar så länge jag känner för det. Och det jag ska göra är att leva. Ha kul!". Eftersom jag har lite mer planerat än så så är det väll dock lika bra att informera alla oroliga själar där hemma om hur det egentligen ligger till, annars misstänker jag att jag lär få lite skit för det i efterhand... Så vad är nu mina planer? Jo det jag har framför mig är ganska precis 2 månader resande. Jag kommer börja med 3veckors resande i Ecuador i kombination med lite spanskastudier. Därefter väntar 3 veckors volontärarbete på ett barnhem på en av Galapagosöarna. Efter att jag är klar med detta har jag ytterligare ca 2veckor på galapagosöarna. Mer info om var och hur finns i dsgsläget inte. Efter de totalt 5veckorna på ösrns beger jag mig iafl av till fastlandet igen, närmare exakt till Quito. Där vankas nästan 5, än så länge oplanerade dagar innan jag och alla mina minnen och erfarenheter sedan beger oss av tillbaka till Sverige, med mellanlandningar i Amsterdam och Köpenhamn. Hur får ni då kontakt med mig under tiden som jag är ute och far? Jadu det vet jag knappt själv för att vara helt ärlig. Mitt svenska nummer kommer inte att användas mer än i absoluta nödfall och internetåtkomsten förmodar jag lär vara begränsad. Jag hoppas dock att jag får behålla min surfplatta under hela resan och såfall kommer jag garanterat att vara kontaktbar åtminstone någon gång ibland, förmodligen mest via skype. Om ni är vakna då återetår väll dock att se, sverige ligger trotsallt 7/8h före Ecuador/Galapagosöarna. Jag har dock lovat nära och kära att åtminstone försöka tänka på bloggen nån gång ibland och då kanske även publicera någon bild så ni vet att jag lever. Jag ska försöka hålla detta löfte, men hur ofta och seriöst låter jag vara osagt. Oavsett vilket så ska jag nu försöka sova åtminstone några minuter innan nästa måltid lär serveras. 
Ha det bäst där borta på andra sidan så hörs vi helt enkelt när vi hörs :)

// En smågalen smålänning med myror i benen


På Bogotas flygplats i väntan på sista flyget 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar