måndag 15 juli 2019

Äntligen avfärd


Strax innan 4 i morse lokal tid rullade bilen hemifrån mot Landvetter flygplats. Framför mig hade jag ett antal timmar flygning med slutdestination Charlotte. Planet i London avgick dessutom närmare 1.5h sent men fantastiskt nog va vi mindre än 30 min sena vid landning. Jag som dessutom har rätt dåliga minnen av resan till Ecuador såg inte alls fram mot en långflygning under dagtid men idag gick det hur bra som helst, mycket tack vare att de släckte ner i kabinen och bad folk att dra ner rullgardinen. Dessutom kan jag tycka att det är rätt läskigt att landa, men oj vad bra det gick. Tveklöst bästa landningarna jag varit med om, tack British Airways för det!
Väl på plats i USA skulle jag åka buss till lägenheten, vilket visade sig vara klurigare än jag tänkt mig. Efter några kilometers promenad i strålande sol och ca 35 graders värme (otroligt svettigt med långbyxor och packning) så var jag däremot tillslut framme i den lagom svala lägenheten på våning 21 med tillgång till takpool. Sedan ankomst har dagen mest bestått av att ta det lugnt följt av en kvällspromenad. Med mer än 11000 steg i benen, trots att ha suttit på ett flyg största delen av dagen, så tänker jag nu dock sova 7 kvart i timmen i hopp om att mitt ena öga strejkar mindre imon än vad det gjort de senaste två dagarna.

Huruvida mina uppdateringar här kommer att vara låter jag vara osagt men eftersom jag vet att det är flera nära och kära som gärna vill ha lite livstecken ibland så är åtminstone min tanke att jag ska göra något inlägg här ibland. Resplanen ser ut likt följande
14/7 avresa
15-17/7 avslappning och livsnjutande i Charlotte, NC
18/7 Avresa med buss till Worlds Scout Jamboree
22/7-1/8 Lägret pågår för fullt
2/8 buss till Charlotte följt av flyg till New York där jag kommer att möta upp en av mina närmaste vänner som spontant fått för sig att hon vill göra mig sällskap bland alla skyskrapor.
3-8/8 New York
8/8 avresa sent på kvällen
9/8 ankomst till Köpenhamn följt av en natt på hotell i Malmö med kärleken.


Efter mer än ett års längtan och sparande bar det idag alltså äntligen av mot det stora landet i väst. Trots att jag aldrig trodde att det skulle bli så jobbigt som det varit att lämna den man älskar hemma i Sverige så ser jag mer än fram mot allt som den kommande månaden har att erbjuda!

Ps. Bilder från dagen kommer i ett separat inlägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar