torsdag 19 september 2013

"Lev livet, det är otroligt vackert att leva"

Jag minns så väl dagen för snart ett år sedan. Dagen då jag av en slump lyckades klicka mig in på en främlings ena blogginlägg . Blogginlägget "till mitt barn i drömmarna" som jag kom in på tillhörde Kristian Gidlunds blogg "i kroppen min" och redan i första meningen som jag läste blev jag totalt fast. Sedan den dagen har jag inte kunnat låta bli att följa den otroliga kamp och resa som han så detaljerat beskrivit med sina inre tankar och känslor, med en livsglöd jag aldrig trodde att man som 29åring kunde ha då man fått en dödsdom. Igår eftermiddag, tisdagen den 17/9-2013 orkade han inte länge. Då tog hans otroliga resa på jorden slut.
Med detta vill jag ha sagt att jag verkligen beundrar den mannen till max. Han var så otroligt stark och han har verkligen fått mig att uppskatta min tillvaro mer oavsett hur den ser ut. Även om jag inte känner honom så skulle jag, och många med mig vilja skicka ett  stort tack till honom för den enorma livsglädje som han under så lång tid delat med sig av - välden behöver fler som honom!

Nedan avslutar jag med några av Kristans väl valda ord som sändes ut i radioapparaterna under hans sommarprogram i P1. Längst ner bifogar jag även en länk till något som kan vara bland det mest berörande jag läst i hela mitt liv. Inlägget som för snart ett år sedan fick mig att börja följa Kristians otroliga kamp. Inlägget om hans barn i drömmarna.

* Jobba inte för mycket!
* Låt inte känslorna stanna i ditt bröst!
* Prata!
* Bråka aldrig om pengar!
* Våga säga nej!
* Våga säga ja!
* Våga vara lycklig - tillåt dig att vara det!

http://ikroppenmin.blogspot.se/2012/10/till-mitt-barn-i-drommarna.html




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar